Processkrivande !

Dagen har gått på bra och föreläsningen och seminariumet i skolan var lärorika! Föreläsningen handlade om ProcesSkrivning och hur man ska göra med eleverna för att få igång skrivandet, jag såg, jag skrev, jag förstod. Skrivprocessen är ett sätt att äga sitt lärande!
Vi i hela klassen fick även spontan skriva, sånt som vi kan ha användning av ute sen när vi är i klassen med elever! Vi fick i en ca. 1 minut beskriva hur vårat förhållande till en apelsin var! Jag tycker sånt här e ofantligt kul så min fantasi flödade, här kommer resultatet av mitt spontan skrivande till ämnet haha;)

Mitt förållande till en appelsin är att när jag skalat det oranga skalet, kommer det en underbar doft av apelsin till min näsa, långsamt, långsamt tar jag handen och sätter klyftan mot munnen och biter...

Som en Explosion exploderar apelsin klyftan i min mun, mina smaklökar får en njtning som växer i mina sinnen;) Så att få ta del av en apelsin är för mig en enorm känsla av välbefinnande och sol. NU och föralltid kommer mitt förhållande till apelsinen att Bestå!

Hehe måste läsas med inlevelse och de e fritt fram att tolka som man vill :P




image60

Kommentarer
Postat av: sofia

det där med apelsinen lät intressant. haha. hoppas allt går bra med pluggningen nu, ta nya tag och skit i alla motgångar. blicka framåt, se snart är det sommar :)

2008-03-08 @ 09:01:18
URL: http://tusenminuter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0