Spänning ute på landet

I brist på annat tittade jag ut över det snötäckta landsakpet. Vit, vit och solen började att gå ner bakom horisonten men plötsligt ser jag hur ett rådjur kommer ut ur skogsbrynet och vandrar ut på åkern med bestämda steg, och där på åkern sitter en liten ja kan inte riktigt ursklija vad det är så jag tar upp kikaren (som brukar stå vid bordet, fråga mig inte.. ne ja tjuvtittar inte på grannen ;P)  Och till min förvåning sitter det en räv där ute på åkern... Rådjuret stannar framför räven... Jag väntar spänt på vad som ska hända... sekundrarna tickar. Och plötsligt... så reser sig räven upp och springer iväg till den andra skogen som en blixt. Men halvägs stannar han upp och vänder sig om... För att sedan igen ta språng till den andra skogen... Rådjuret står kvar... Och efter ca 1 Minut så kommer det ett rådjur ut från den skogen som räven sprang in i... Det rådjuret springer fram till det andra rådjuret. De tittar en stund på varandra, för att sedan sida vid sida vandra in igen till den andra skogen...

Solen har gått ner och här stod jag med min kikare i handen... Vad var det jag nyss såg... Kan det ha varit ett hemligt skogsmöte mellan rovdjuren och rådjuren där det bestämdes något intressant eller var det ett gisslands drama... Där rådjuret blev släpp av rovdjuren. Vad kan ha varit rådjurens håll haken på räven eftersom rådjuret fick gå ???...

Hahaha;)
Ja frågan återstår :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0